Merkez İzmirMerkez İzmirMerkez İzmir
  • Gündem
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Kültür Sanat
  • Sağlık
  • Magazin
Okuma: The Economist: Türk Dizileri Küresel Televizyon Sektörünü Nasıl Değiştiriyor?
paylaş
Font ResizerAa
Merkez İzmirMerkez İzmir
Font ResizerAa
  • Gündem
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Gündem
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
© Copyright 2022, Merkez İzmir. Tüm Hakları Saklıdır.
Merkez İzmir > Kültür Sanat > The Economist: Türk Dizileri Küresel Televizyon Sektörünü Nasıl Değiştiriyor?
Kültür Sanat

The Economist: Türk Dizileri Küresel Televizyon Sektörünü Nasıl Değiştiriyor?

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor.

Son Güncelleme 19 Şubat 2024 12:32
2 yıl Önce
paylaş
The Economist
paylaş

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor. Bu durum, The Economist dergisi tarafından dikkate alındı ve dünyada dizi ihracatında önde gelen ülkeler arasında Türkiye’nin 3. sırada olduğu belirtildi.

Orta Doğu’nun yanı sıra Avrupa ve Latin Amerika’da da geniş bir izleyici kitlesi tarafından benimsenen Türk dizileri, The Economist dergisi tarafından detaylı bir şekilde ele alındı.

Parrot Analytics adlı veri firmasının araştırmasına göre, 2020 ile 2023 yılları arasında Türk dizilerine olan küresel talep %184 artış gösterdi. Kore dizilerine olan talep ise %73 olarak kaydedildi.

2023 yılında, yeni Türk dizilerinin en büyük üç ithalatçısı İspanya, Suudi Arabistan ve Mısır olarak belirlendi.

İstanbul Ticaret Odası’nın tahminlerine göre, Türkiye’nin televizyon ihracatı 2022’de 600 milyon doları aşmış durumda, ve bazı analistler bu rakamların yakın zamanda milyarlar seviyesine ulaşacağını öngörüyor.

Televizyon veri firması Glance’e göre, 2023’ün ilk yarısında İspanya’da en popüler üç yapımın Türk dizileri olduğu ortaya çıktı.

The Economist’in makalesinde, Türkiye’de haftalık olarak yayınlanan ve üç saat süren dizilerin diğer ülkelerde daha kısa bölümler halinde ve daha uzun bir süre boyunca yayınlandığına dikkat çekiliyor.

Diğer ülkelerdeki diziler genellikle dublajlı olarak yayınlanırken, İspanyolca dublajın İspanya ve birçok Latin Amerika ülkesinde izleyicilere kolaylık sağladığı belirtiliyor. Lehçe veya Yunanca gibi diller için altyazılı seçenek daha fazla tercih ediliyor. Bu sayede izleyiciler Türkçe öğrenmeye başlayabilir ve dublajlı yayını beklemek zorunda kalmazlar.

The Economist’e göre, muhteşem manzaralar, göz kamaştırıcı kostümler, başarılı oyunculuklar Türk dizilerini izleyiciler için çekici hale getiriyor.

Fazıl Say ile Serenad Bağcan Depremzedeler İçin İzmir’de Sahne Aldı!
Bilim Dünyasını Sallayan Araştırma: Ağız Florası Duygusal Durumla İlişkili!
Ege Üniversitesin ‘de “İzmir’de İlmî ve Kültürel Hayat” Sempozyumu Başladı!
Oscar Adayları Açıklandı!
25. Tiyatro Festivali Başladı!
EtiketlerAraştırmaDizi FilmThe EconomistTürkTürk Dizileri
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Tunç Soyer Tunç Soyer: İhanet Edenler, Arkadan Hançerleyenler Oldu!
Sonraki Haber İliç Maden ocağı İliç’te Maden Felaketi Sonrası Lisans İptal Edildi!
Kış Depresyonu
“Kış Depresyonuna Karşı Ruhunuzu Güçlendirin”
Diğer Haberler
Melatonin
Melatonin Gerçekten Masum mu? Bilim İnsanlarından Önemli Uyarılar!
Diğer Haberler
Evcil Hayvanlar
Kediden Köpeğe: Evcil Hayvanların Ortalama Ömrü Ne Kadar?
Diğer Haberler
Korku Filmi
Beyin Gerçek Tehlike Olmasa da Korku Filmlerine Neden İnanıyor?
Diğer Haberler
Neşeli Kız
Kadınlar İlgiyi Sever mi? Psikologlar ve Uzmanlar Ne Diyor?
Diğer Haberler
Merkez İzmirMerkez İzmir
© Copyright 2022, Merkez İzmir. Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim