Merkez İzmirMerkez İzmirMerkez İzmir
  • Gündem Haberleri
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Kültür Sanat Haberleri
  • Sağlık Haberleri
  • Magazin Haberleri
Okuma: The Economist: Türk Dizileri Küresel Televizyon Sektörünü Nasıl Değiştiriyor?
paylaş
Font ResizerAa
Merkez İzmirMerkez İzmir
Font ResizerAa
  • Gündem Haberleri
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Yaşam Haberleri
  • Sağlık Haberleri
  • Gündem Haberleri
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Yaşam Haberleri
  • Sağlık Haberleri
Bizi Takip Edin
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
© Copyright 2022, Merkez İzmir. Tüm Hakları Saklıdır.
Merkez İzmir > Kültür Sanat Haberleri > The Economist: Türk Dizileri Küresel Televizyon Sektörünü Nasıl Değiştiriyor?
Kültür Sanat Haberleri

The Economist: Türk Dizileri Küresel Televizyon Sektörünü Nasıl Değiştiriyor?

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor.

Son Güncelleme 19 Şubat 2024 12:32
1 yıl Önce
paylaş
The Economist
paylaş

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor. Bu durum, The Economist dergisi tarafından dikkate alındı ve dünyada dizi ihracatında önde gelen ülkeler arasında Türkiye’nin 3. sırada olduğu belirtildi.

Orta Doğu’nun yanı sıra Avrupa ve Latin Amerika’da da geniş bir izleyici kitlesi tarafından benimsenen Türk dizileri, The Economist dergisi tarafından detaylı bir şekilde ele alındı.

Parrot Analytics adlı veri firmasının araştırmasına göre, 2020 ile 2023 yılları arasında Türk dizilerine olan küresel talep %184 artış gösterdi. Kore dizilerine olan talep ise %73 olarak kaydedildi.

2023 yılında, yeni Türk dizilerinin en büyük üç ithalatçısı İspanya, Suudi Arabistan ve Mısır olarak belirlendi.

İstanbul Ticaret Odası’nın tahminlerine göre, Türkiye’nin televizyon ihracatı 2022’de 600 milyon doları aşmış durumda, ve bazı analistler bu rakamların yakın zamanda milyarlar seviyesine ulaşacağını öngörüyor.

Televizyon veri firması Glance’e göre, 2023’ün ilk yarısında İspanya’da en popüler üç yapımın Türk dizileri olduğu ortaya çıktı.

The Economist’in makalesinde, Türkiye’de haftalık olarak yayınlanan ve üç saat süren dizilerin diğer ülkelerde daha kısa bölümler halinde ve daha uzun bir süre boyunca yayınlandığına dikkat çekiliyor.

Diğer ülkelerdeki diziler genellikle dublajlı olarak yayınlanırken, İspanyolca dublajın İspanya ve birçok Latin Amerika ülkesinde izleyicilere kolaylık sağladığı belirtiliyor. Lehçe veya Yunanca gibi diller için altyazılı seçenek daha fazla tercih ediliyor. Bu sayede izleyiciler Türkçe öğrenmeye başlayabilir ve dublajlı yayını beklemek zorunda kalmazlar.

The Economist’e göre, muhteşem manzaralar, göz kamaştırıcı kostümler, başarılı oyunculuklar Türk dizilerini izleyiciler için çekici hale getiriyor.

Nazım Hikmet Ölümünün 60. Yılında Gaziemir Belediyesi’nin Düzenlediği Özel Etkinlikle Anıldı!
Tarihi Elhamra Sahnesi Tiyatroseverlerle Buluşuyor!
25. Tiyatro Festivali Başladı!
7. Uluslararası Bergama Fotoğraf Günleri Ve Fotoğrafçılar Maratonu Başlıyor!
Dünyanın En Ünlü Kuklası Pinokyo İzmir’de Canlandı!
EtiketlerAraştırmaDizi FilmThe EconomistTürkTürk Dizileri
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Print
Önceki Haber Tunç Soyer Tunç Soyer: İhanet Edenler, Arkadan Hançerleyenler Oldu!
Sonraki Haber İliç Maden ocağı İliç’te Maden Felaketi Sonrası Lisans İptal Edildi!
© Copyright 2022, Merkez İzmir. Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
Tekrar hoşgeldiniz!

hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Lost your password?