Merkez İzmirMerkez İzmirMerkez İzmir
  • Gündem Haberleri
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Kültür Sanat Haberleri
  • Sağlık Haberleri
  • Magazin Haberleri
Okuma: Alışverişte Yeni Kural: Market görsellerine Katı Denetim!
paylaş
Font ResizerAa
Merkez İzmirMerkez İzmir
Font ResizerAa
  • Gündem Haberleri
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Yaşam Haberleri
  • Sağlık Haberleri
  • Gündem Haberleri
  • Belediyelerden Haberler
  • Ege’den Haberler
  • Yaşam Haberleri
  • Sağlık Haberleri
Bizi Takip Edin
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
© Copyright 2022, Merkez İzmir. Tüm Hakları Saklıdır.
Merkez İzmir > Gündem Haberleri > Alışverişte Yeni Kural: Market görsellerine Katı Denetim!
Gündem Haberleri

Alışverişte Yeni Kural: Market görsellerine Katı Denetim!

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda işletmelerinin uyması gereken kurallara düzenleme

Son Güncelleme 3 Aralık 2024 12:25
6 ay Önce
paylaş
Market
paylaş

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda işletmelerinin uyması gereken kurallara düzenleme getirdi.

‘Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Kılavuzu’nda yapılan güncelleme ile artık etiketlerde yanıltıcı ifadeler, görseller ve terimlerin kullanımının sınırlandırıldığı açıklandı.

Türkiye Gazetesi’nde yer alan bilgilere göre, etiketlerde yer alan marka, gıdanın adı, görseller ve ifadeler, ürünün doğası, kimliği, özellikleri veya bileşimiyle ilgili yanlış çağrışımlara yol açmayacak.

MARGARİNDE TEREYAĞINI ANDIRACAK ŞEYLER KULLANILMAYACAK

Örneğin, margarin etiketlerinde tereyağını andıracak süt, yayık veya güğüm gibi görseller olmayacak. Benzer şekilde, zeytinyağı dışındaki bitkisel yağlarda, zeytin ağacı ya da zeytin görselleri kullanılmayacak ve “zeytinyağı tadında” gibi ifadeler yasaklanacak.

PEYNİR AROMASI VARSA ‘PEYNİRLİ’ YAZILMAYACAK

Gıda işletmecilerinin ad ve ticari unvanları etiketlerde aynı puntoda yazılacak. Örneğin, bir üründe sadece peynir aroması kullanılmışsa “peynirli” ifadesi yerine “peynir aromalı” yazılması zorunlu hale getirilecek. Ayrıca, sütlü buz veya bitkisel yağlı sütlü buz haricindeki ürünlerin etiketlerinde hayvan görsellerine yer verilmeyecek. Endüstriyel üretim yapılan gıdalarda “ev yapımı” ifadesi kullanılamayacak.

KÖY, EV, GELENEKSEL, ÇİFTLİK VE YÜZDE 100 İFADELERİ KULLANILAMAYACAK

Süt ve süt ürünlerinin etiketlerinde “köy”, “ev”, “geleneksel”, “çiftlik” ve “yüzde 100” gibi ifadeler kullanılmayacak. Kahve karışımlarında, eğer ürün yalnızca kahve içeriyorsa “yüzde 100 kahve” ifadesine izin verilecek. Yer fıstıklı baklavalar yalnızca “yer fıstıklı” olarak adlandırılacak, “fıstıklı” ifadesi kullanılmayacak. Kebap yanında yoğurt servis ediliyorsa bu durum “yoğurtlu kebap” şeklinde belirtilecek.

VEJETARYEN VE VEGAN ÜRÜNLER AYRI GÖSTERİLECEK

Vejetaryen ve vegan ürünlerin reklam, tanıtım ve sunumu, hayvansal ürünlerin yerine geçecek bir algı yaratmaktan kaçınmayı amaçlayacak. Toplu tüketim alanlarında, menülerde veya dijital platformlarda bu ürünlerin uygunluğu açıkça yazılacak.

UYUM SÜRESİ İÇİN TARİH VERİLDİ

Gıda işletmecileri, yeni düzenlemelere 31 Aralık 2026’ya kadar uyum sağlamak zorunda olacak. Bu tarihten sonra kurallara uygun olmayan ürünler piyasada satılamayacak.

İzmir’de Suç Örgütü Operasyonu: 11 Tutuklama!
Durmuş Deresi Islah Çalışmaları Devam Ediyor…
İzmir Halkı Gıda Masraflarını Kısıyor: İşte Sebepler!
Başkan Tunç Soyer: “Türkiye Tarihinin En Görkemli Kutlaması Olacak”
MAST-Marine Saloon Trade Fuar İzmir’de Başladı
EtiketlerGörsellerMarketTarım ve Orman BakanlığıTüketici
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Print
Önceki Haber Cem Aydın CHP Gençlik Kolları Genel Başkanlığına Cem Aydın Seçildi!
Sonraki Haber Zengin Zirvedeki İsimler Değişti mi? Türkiye’nin En Zengin İş İnsanları Listesi!
© Copyright 2022, Merkez İzmir. Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
Tekrar hoşgeldiniz!

hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Lost your password?